Середа, 18.06.2025, 20:39 Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Розділи новин
Анонси подій
Наші проекти
Про нас пишуть
Концертний фотоколаж
Всеукраїнські заходи
Сьогодення Збройних Сил
Регіональні заходи
Світ музики
Мистецька сторінка
Оголошення
Різне

Міні-чат

Наше опитування
Чи подобається Вам наш сайт?
Всього відповідей: 610

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Іменинники
Сьогодні: іменинників немає

Погода в інших містах

Читайте нас

Духовий оркестр Хор Камерний оркестр Балет Солісти

Головна » 2008 » Вересень » 2 » Музика в українському театрі ХVІІ-ХVІІІ ст.
Музика в українському театрі ХVІІ-ХVІІІ ст.
13:25
Серед явищ мистецького побуту України ХУІІ-ХУШ століть особливої уваги заслуго­вує театр, початки якого сягають ще синкретичної єдності найдавніших фольклорних жанрів - обрядових пісень, хороводів, театралізованих дійств, що нерозривно поєднували слово, му­зику, танець, акторську гру. Про їх історичну тривалість, яка викликала опір духовенства, яскраво свідчить виступ відомого полеміста кінця XVI початку XVII ст. Івана Вишенського: ".. неции памяти того беса Коляды й доселе не перестают отновляти... собирающеся на бого-мерзкие игрилища, песни поют... Иныи лица своя й всю красоту человеческую, по образу й по подобию Божию сотворенную, некими лярвами или страшилами, на диявольский образ пристроенньїми закрьівают, страшаще или утешающе людей..."

Проте поступовий розви­ток освіти, культури народу привів до компромісних вирішень
цієї проблеми. Цьому сприяли також контакти з європейським театром ХУІ-ХУП ст.,
де поряд з п'єсами релігійного змісту, що виконувались у храмах з нагоди Різдва,
Великого Посту, Великодня, набував широкого розповсюдження народний ярмарковий театр.
Сформувались типові сюжетні колізії побутових вистав з характерними персонажами-масками: ревнивий старий муж, кокетлива молода жінка, коханець, монах, Арлекін, Коломбіна та ін. Подібні процеси своєрідно виявлялись і в Україні як на професійному рівні у формах "високої драми", так і в широкому побутуванні жанрів "низового барокко" - у народних інтермедіях, ляльковому театрі-вертепу.

Головним осередком творення, виконання і розповсюдження цих основних форм
теат­рального життя ХУІІ-ХУШ ст. була Києво-Могилянська академія, її професори
були автора­ми драматичних творів, теоретиками театру, а спудеї-бурсаки -
акторами і основними носія­ми цього мистецтва. З особливим запалом виконувались
театральні п'єси під час традицій­них "рекреацій" - травневих днів відпочинку,
коли учнівський гурт під опікою педагогів і наставників вирушав на околиці
Києва: "Все грало, вирувало, бавилося і м'ячем, і кеглями, і пристойними
гімнами, а студенти старших відділів створювали оркестри, співали різних
кан­тів, а часом там же таки при денному світлі розігрують, бува, якусь комедію
чи драму".

Музикальність українського театру була органічною - пісня, хор, танець,
інструмен­тальний супровід виконували у виставах важливу драматургічну функцію:
характеристики місця дії, історичної ситуації, дійових осіб, зав'язки і
розгортання сценічного конфлікту. Два основні жанрові різновиди театрального
мистецтва доби "українського барокко" - шкільна драма і вертеп у виконавській
практиці тісно переплітались між собою. В антрактах "високої драми" ставились
народно-побутові сценки - інтермедії, а вертеп після першої дії релігійного
змісту переходив до колоритного жанрового дійства.
Проте обидва образно-тематичні розділи українського театру мали свою теорію, естетичні норми, мову, спосіб виконання. Переважно релігійна, філософська чи моралізаторська тематика п'єс шкільної драми, віді­рвана від реального життя вимагала відповідного літературного викладу - книжної, віршова­ної мови, а також
умовно-символічного стилю інтерпретації.

Актори виголошували тексти наспівною декламацією, що нагадувала псалмодію церковних богослужень. Встановились також певні виконавські канони щодо виражальних засобів театральної гри. Так, видатний теоретик шкільної драми XVIII ст. Георгій Кониський писав, що "...Трагедия должна быть полна потрясений, важных мыслей, звучних слов". Внутрішній емоційний стан, пристрасті розкривались відповідною модуляцією голосу актора (гнів, ревність - "глас острый, жестокий”).


QR-код посилання на сторінку.
Скористайтеся програмою для сканування штрих-кодів на телефоні.




Категорія: Мистецька сторінка | Переглядів: 2561 | Додав: admin | Рейтинг: 3.7/3 |
Всього коментарів: 1
0  
1 Cheza   (12.09.2012 15:24) [Материал]
You saved me a lot of hssale just now.


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Культурний Простір

Інформація



Календар новин
«  Вересень 2008  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Пошук

Друзі сайту

балет шоу дефіле нотна бібліотека солісти духовий оркестр парад симфонічний оркестр соліст спів вальс День Перемоги фестиваль Балін концерт Оркестр Камерний оркестр військово-музичний центр камерний хор Чернігів біг-бенд джаз військовослужбовці Збройні сили України Київ Армія - дітям Квітка Миру День призовника Час нових героїв полігон покладання квітів Акція франція шоу-програма діти кохання Житомир Полі-Арт рекорд України Хрещатик 65 років підготовка Центральний будинок офіцерів новорічна вистава День міста фотоальбом хор Гончарівськ Романтік серце

Військово-музичний центр Сухопутних військ Збройних сил України © 2025